dinsdag 5 augustus 2014

Singapore Zoo en Masjid Sultan


Maandag 4 augustus 2014 (Vierde dag in Singapore)

Erik-Jan had vandaag zijn eerste werkdag bij Thales Asia. Hij is al vroeg vertrokken. De kinderen hebben uitgeslapen, ik wijt het aan de jetlag, daardoor hebben we het hotelontbijt gemist. Geen nood, brood in de broodrooster, duo penotti (Amélie) en pindakaas (Ole) er op, beker melk dan wel chocomelk erbij en klaar is kees. Volgens mij vonden ze dit nog lekkerder dan beneden in de eetzaal van het hotel…
Aangezien we meerdere keren per dag van de 22e verdieping naar beneden gaan en weer terug, hebben de kinderen een nieuwe hobby ontdekt. Namelijk wie er op het knopje van de lift mag drukken. Dat is echt iets waar ze ruzie over kunnen maken……. Waarschijnlijk zijn ze het wachten op de lift na een tijdje vanzelf zat en verdwijnt ook deze hobby naar de achtergrond.
De kindjes zijn al aardig gewend hier en zitten goed in hun vel. Natuurlijk is het wennen, maar ze houden zich goed, zijn nieuwsgierig en belangstellend.
Nu Erik-Jan aan het werk is nemen wij het er lekker van en we gaan in een taxi naar de Singapore Zoo. Terwijl we in de taxi zitten, bedenk ik me ineens dat ik alleen contant geld heb, geen bankpas heb (althans niet een bankpas die hier werkt) en ook geen telefoon (althans geen telefoon waar ik hier mee kan bellen). Dat is een heel raar gevoel kan ik je vertellen. Vooral als je ver weg bent in een vreemde stad en je niet weet of je voldoende contant geld bij je hebt voor de taxi, voor de dierentuin, om iets te eten en te drinken. Weet ik eigenlijk de naam van ons hotel nog wel? Want we zullen ook weer terug moeten…. Gelukkig staat dit op de keycard van onze hotelkamer. De kosten van de taxi vallen erg mee, 18 dollar. Aangezien mijn creditcard gelukkig wel werkt (ik was even vergeten dat ik hem had) hebben we meteen een jaarabonnement voor de Zoo aangeschaft. Vandaag is het weer een hele warme dag, gelukkig zijn er veel overdekte gedeeltes en is er veel schaduw. Toch zie ik alleen maar kinderen met een zonnehoed op. In de Zoo-shop snel 2 petten aangeschaft. Ole heeft een pet met een pinguinknuffel er boven op en Amélie met een olifant. Het ziet er heel raar uit maar de kinderen vinden het fantastisch. Handig zo’n creditcard. Het is een prachtige dierentuin. Heel ruim opgezet, heel groen en heel netjes. We maken eerst een rondje met het treintje, zodat we een goed overzicht hebben van wat er allemaal is. De kinderen zijn zeer belangstellend en weten al precies welke dieren ze allemaal willen zien. We zien Orang Oetans, naakte Mole Rats, slangen, olifanten, stokstaartjes, cheetahs, luipaarden, beren, ijsberen, tapirs, Pygmee-nijlpaarden, leeuwen, witte tijgers, pinguins, neushoorns, zebra’s, giraffes, schildpadden, krokodillen en nog veel meer. Uiteindelijk komen we aan bij het Rainforest Kidzworld. Hier is een grote waterspeeltuin en een speeltuin. Helaas ben ik de zwemspullen vergeten. Geen nood, er is een shop waar ze van alles verkopen. De kinderen kiezen allebei een UV-beschermende swimsuit uit en bij de kassa kun je ook nog Zoo-handdoeken kopen. Ching-ching. Handig toch zo’n creditcard. De kinderen zijn klaar om te zwemmen en hebben dolle pret. Ik heb het erg warm en zou ook wel graag even willen afkoelen….maar ze hebben niet zo’n leuke swimsuit in mijn maat….
We hebben nog lang niet alles in de dierentuin gezien, maar we komen hier nog wel vaker. Moe maar voldaan gaan we weer met de taxi terug naar het hotel. Meteen lekker zwemmen! We zijn aan het zwembad gebleven tot het donker was. (ongeveer 19:30/20:00 uur). Erik-Jan was inmiddels ook aangeschoven bij het zwembad. We maakten een wandelingetje naar de overkant van de straat, de Arabische buurt (Kampong Glam). We zijn naar Masjid Sultan in Muscat street geweest, de belangrijkste moskee van Singapore, met prachtige gouden koepels. Het is gezellig druk op straat en ook rondom de moskee zijn allemaal restaurantjes, terrassen en winkeltjes. Heel gezellig en kleurrijk allemaal. Op veel terrassen zie je mensen met een waterpijp. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de geuren en kleuren en het schouwspel om ons heen. Het lijkt wel een avond uit duizendenéén-nacht!

Au zijn hoorn prikt in mijn bil!

witte tijger





Masjid Sultan


1 opmerking:

  1. Wat slim om een jaarkaart te kopen! Zeker aangezien het ook zon fijne speelfaciliteiten heeft! De zoo is gewoon jullie volkstuintje ;-). Oh en die petten zijn echt hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen

je kunt hier een reactie achterlaten